Udsagn fra Powerflow Online Mindfulness forløb 2017

Eva Dalsbo

Powerflow Online Mindfulness-forløbet har hjulpet mig med at håndtere min angst for at køre – bla. på Motorvej til Svendborg, hvor jeg skal starte med at arbejde den 1.juni 2017. Så det var for at komme den angst i forkøbet, og for at få nogle gode værktøjer til at håndtere det med. Og det synes jeg bestemt jeg har fået.

Det var super godt med de videoer, en god og behagelig måde at modtage ugens emne på. Og jeg har downloadet dem, så jeg kan få glæde af dem igen og igen. Jeg oplevede, at meditationerne i forløbet gav mig ro.

Syntes, at det er et Super godt forløb, som jeg meget gerne vil anbefale til andre. Bogen ” Mød din angst ” får også mine varmeste anbefalinger.

Eva DalsboKontorassistent
Tonni Carsten Jensen

Mindfulnessforløbet har hjulpet mig med at fokusere på alt omkring mig og blive bedre til lige at træde et skridt tilbage og tænke. Blive bedre til at sige fra, ubevidst. At lytte til stilheden og værdsætte den. At kunne hvile bedre i mig selv og tænke positivt. Finde frem til mangler i mit liv.

Jeg syntes at videoen som oplæg til ugens program er en rigtig god ide, kun læsestof ville helt sikkert havde gjort det svære og kedeligere. Jeg følte, at der stod en person bag, som havde interesse for mit ve og vel, en der talte til mig. Meditationerne gav mig ro og ideer til mine personlige meditationer.

Til prisen får man meget tilbage, især i forhold til den jungle af tilbud, som jeg også har stiftet bekendtskab med.  Jeg vil gerne anbefale forløbet til andre.

Tonni Carsten Jensen It Adminstrator
Danyal

Jeg har haft angst nu snart i 8 år. Jeg har prøvet en række medicin mod det, men intet har haft så meget effekt som mindfulness kursus hos Heidi. Nu efter 8 ugers forløb har lært en hel masse om angst og hvordan jeg skal forholde mig til den. Den har virkelig hjulpet mig. Jeg er faktisk begyndt at leve et liv ligesom før. Føler mig meget frisk og mig selv.

Det 8 ugers forløb har hjulpet mig med at komme videre i mit liv. Jeg var meget spærret inde og turde ikke gå ud pga mine angst tanker og følelser, men siden jeg er startet med forløb, begyndte jeg at forandre mig stille og rolig. Heidi er meget dygtig og forstår lige præcis.

Jeg har lært at være opmærksom på mine tanker, som hjælper at jeg får færre angst anfald. 🙂 Jeg vil gerne anbefale forløbet til andre.

Danyal Kontanthjælpsmodtager
Tine Lund Jespersen

Mindfulness-forløbet har hjulpet mig med at blive i nuet og være mere fokuseret, samt at acceptere at jeg nød en given situation så godt jeg kunne. Jeg vil gerne anbefale forløbet til andre. Det var meget fint og gennemarbejdet. Heidis nærvær online er imponerende.

Tine Lund JespersenSocialpædagog

Udsagn fra 8 ugers mindfulness-forløb i Odense i 2016

Gitte Brahe

Efter mindfulness-forløbet er jeg blevet bedre til at lytte til mig selv, at mærke efter i min krop, hvad JEG har lyst til; at meditere og at være endnu mere nærværende i min relation til andre mennesker. Og så arbejder jeg også med at acceptere tingene som de nu engang er.

Som underviser er Heidi fantastisk, fordi hun er rolig og nærværende. Hun har en dejlig rolig stemme, og hun er dygtig til det, hun beskæftiger sig med, og ved, hvad hun snakker om. Og så har hun humor – fedt. Jeg vil klart anbefale dette forløb til andre, fordi jeg synes, det har været så godt for mig. Jeg har fået mindfulness og meditationer langt mere ind i mit liv end tidligere.

Jeg vil også lige sige tusind tak for denne gang, Heidi. Det har været super spændende, hyggeligt, lidt hårdt indimellem, når der dukkede svære følelser op, men som du var utrolig god til at håndtere. Bare alt i alt en virkelig god oplevelse, som jeg kan tage med mig på min vej frem. Tak fordi du introducerede mindfulness for mig, som jeg kan bruge til noget, som jeg har modtaget med kyshånd.

Gitte Brahe UI/UX designer
Lena Kristensen

Jeg er helt sikkert blevet bedre til at stoppe op over små glædelige ting i hverdagen. Det har også gjort mig opmærksom på, hvordan tanker kan regere én rundt. Så meget, at man næsten selv kan komme til at tro på tankerne. Det er en gave at få lov til at meditere efter din stemme. Tak for det Heidi. Det skriftlige materiale var supert at læse igennem, nemt forståeligt at læse. Stort arbejde skriftligt.

Jeg vil klart anbefale dette forløb til andre, fordi det er rigtig godt. Jeg fik et start kendskab til mindfulness, på den bedste måde. Fandt ud af 100 procent, at det skal opleves. Det er ikke noget, man kan læse sig til.

Det hele har været supert godt, og jeg er dig meget taknemmelig for, at du fik mig til at kigge ind i denne nye verden. Jeg tror, der venter mere på mig med tiden. Jeg kan kun anbefale dig, Heidi.

Lena Kristensen Plejeforælder
Helle Jensen

​Noget af det jeg har fået ud af mit mindfulness forløb er, at jeg er blevet så meget mere opmærksom på mig selv og det, der sker inde i mig. Men på en anderledes skøn konstruktiv måde. Hvor jeg opdager noget jeg gør, tænker eller føler. Når jeg så har opdaget det, så spørger jeg mig selv ” hvad er det, der gør, at jeg har det, som jeg har det lige nu”. Og så er det lykkedes mig flere gange at nå frem til en forløsende accept.

Altså hvis grunden til at jeg er ked af det, ekstra træt/udkørt eller frustreret eller lign. “Er xxx” så er det vel en OK og helt naturlig reaktion. Når jeg så opdager, at jeg igen formåede at tackle udfordringen på den måde, så bliver jeg faktisk MEGA glad of stolt af mig selv.

Helle Jensen Kontor og lagerarbejder
Eva Dalsbo

Efter jeg har indført mindfulness i mit liv, er jeg blevet meget opmærksom på mine tanker… at tanker bare er tanker – og er dermed blevet bedre til at håndtere, hvis jeg kommer i nogle pressede situationer. Er blevet bedre til at være tilstede i nuet. At lave mindfulness meditationerne giver mig ro indeni , og hvis jeg er inde i en stresset periode hjælper det mig altid. Så alt i alt er mindfulness en gave:-)

Og vi havde en meget dygtig og kompetent lærer, der vidste hvad hun talte om!

Eva DalsboKontorassistent
Stine Bech Madsen

Vi er blevet mere ihærdige med vores gåture ved stranden, hvilket vi har valgt at prioritere i en travl hverdag. Jeg tænker dels, at det er et bevidst valg om at være mere nærværende i nuet og gribe de værdifulde øjeblikke, som er vigtige for os, både individuelt og som familie. Det er helt klart noget af det som vores mindfulnesskursus har betydet for mig.

Stine Bech MadsenSocialrådgiver

Udsagn fra tidligere mindfulness-foredrag og meditationsaftener

  • Det har været nogle dejlige og inspirerende aftener i dit selskab.
  • Du er rigtig god til at overføre din ro til andre, man kan ikke undgå, at den forplanter sig i en.
  • Du har en meget behagelig personlighed, behagelig stemme, godt du fortæller om dine egne oplevelser!
  • Heidi, du gør det fantastisk. Du har en rar stemme og er så imødekommende. Vil MEGET gerne deltage i f.eks. weekendkursus. Har slet ikke fået nok. FED, FED OPLEVELSE!
  • Rigtig godt med teoriaftener. Har nydt det ! Har været en øjenåbner i forhold til mit eget sind, og jeg er jo ´helt normal´.
  • Super, du har været super god … og er så så glad for, at jeg er kommet afsted på trods – og har fået rigtig meget med mig!

Ved spørgsmålet: Det vigtigste, jeg tager med mig hjem fra meditationsaftenerne, er, svarede deltagerne:

  • Ny inspiration til videre arbejde!
  • Gode positive oplevelser i en behagelig atmosfære.
  • Har fået rigtig mange positive ting med mig, fået mere indsigt i mindfulness og betydningen af at være mindfuld.
  • Interessen for mindfulness – Mere fokus på at være ´mindful´ – leve i nuet.
  • At jeg meget hurtigt fandt ud af, at jeg rimelig hurtigt kunne finde en indre ro, selv om jeg var stresset, da jeg kom.
  • Roen. Vær med og lær smerten at kende, anerkend den, flygt ikke fra den. Vejrtrækning igennem næsen.
  • Meditation/åndedræt, teorien om at være venlig imod mig selv.
  • Mindfulness er oplevelsesbaseret og skal anvendes i hverdagen. Accept af at være med det, der er, uanset hvad det er. At mindfulness er bevidstheden/opdagelsen af, hvad der sker af tanker, uden at lave om på noget. Accept!